REKLAMRIM

Fina fräcka flickor får F-musli till frukost
flera färska frukter, förvånande fräscht...
Är F:et på förpackningen förkortning för banan?
Nej, F:et på vår musli står för friskhet hela dan!

Denna reklamjingle från det tidiga 90-talet tycker jag är sensationell! Kanske är det det att jag alltid varit svag för allitteration. Här kommer bokstaven F verkligen till sin rätt. Lägg märke till avvikelsen; "banan"....som möjliggör det talangfulla rimmet!
Och varför i helvete skulle F:et vara förkortning för banan??? Obegripligt.

Kommentarer
Postat av: Paula

För att bananer innehåller mycket Fosfor? :P

2008-10-13 @ 12:39:11
Postat av: Ninna

...å eftersom jag tydligen har ett enastående minne då det gäller reklamer, så får du hela rimmet här av mig! God jul!! =)



Fina fräcka flickor får F-müsli till frukost,

flera färska frukter, förvånande fräscht.

Funkar fint för fräcka flickor,

får fart på familjen.

Det är fibrer fullt i filen, flera fillijoner.

Det är fruktansvärt friskt och fruktansvärt fräckt.

Är F:et på förpackningen förkortning för banan?

Nej, F:et på vår müsli står för friskhet hela dan!

2008-12-18 @ 22:01:20
Postat av: Rimbloggen

Ninna: Tack. Lysande. Jag hade förträngt det där med "filijoner" och "fibrer fullt i filen".

Det är ju en mästerlig jingle. Tipsa gärna om andra små trudelutter.

2008-12-19 @ 00:21:02
URL: http://rimbloggen.webblogg.se/
Postat av: Dennis Johansson

Jag jobbade på en byggarbetsplats för ett tag sen och gick och sjöng på denna jingel. När jag kom till orden om F:et som förkortning på banan så blev det ett helt otroligt och hjärtligt skratt genom hela bygget. Alla undrade var jag hade fått de ifrån. Efter det lärde jag resten av arbetarna lite av texten och det blev nästan en riktig sommarplåga på bygget. LYSANDE!!

2009-07-24 @ 09:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0