EN UNDERBAR REFRÄNG



Stranden är varm
himlen är blå
då ligger jag vaken och tänker på
fåglar som flyger och fiskar som slår
Åh, vad härligt jag mår

Jag gungar i takt
med vågornas brus
Jag målar ett hjärta
i knastrande grus
Sen springer vi runt
där vi inte får va
Åh, vilken underbar dag

Åh, vilken underbar refräng
Åh, vilken underbar refräng
Kom alla vänner
Så sjunger vi med
Åh, vilken underbar refräng


I refrängen till sin aningen elitistiska popdänga En underbar refräng sjunger det jeansbeklädda underbarnet Jimmy Jansson så här:
Åh, vilken underbar refräng, åh, vilken underbar refräng, kom alla vänner så sjunger vi med, åh, vilken underbar refräng!

Tänk om upphovsmannen lagt ner lika mycket energi på själva versen.
Fast nu har vi åtminstone fått ett stort antal pillemariska förslag på julklappsrim, så här lagom inför uppesittarkvällen.
Om du exempelvis skall ge bort "vågornas brus" kan det vara passande att skriva någonting om "knastrande grus" på paketet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0