EN FOLKETS MAN



Du tog ett tåg och skulle åka någonstans
En arena fylldes, förväntningarna brann
På TV sa dom att han var en folkets man
Ut i luften sjöng han "We were born to run"
Alla minnen, alla år
har bleknat bort men satt sitt spår
Nu står jag här med drömmen från igår

Kom ge dom tiderna tillbaks
jag vill ha allt dom åren gav
Tröst och skratt var dina svar
När vi var oskiljaktiga
Och jag fick vara din vän
Snälla ta mig tillbaka till livet vi levde igen
1985

Efter ett antal överläggningar har FN:s säkerhetsråd nu beslutat att inte införa några sanktioner mot den fd långhårige rebellen, numera schlagerpianisten med kisande blick; Patrik Isaksson.
Detta trots att han i låten 1985 rimmar "folkets man" med "born to run".
I det officiella uttalandet sägs det också att det saknas ett "r" för att "oskiljaktiga" skall rimma med "svar" och att "vän" funkar utmärkt gentemot "igen" men faller en aning i förhållande till "1985".
Frankrike
ville helt fälla texten med hänvisning till den dåliga smaken medan USA lade in sitt veto.
"Allt som på något sätt förlöjligar Bruce Springsteens karriär ställer vi oss positiva till" heter det i ett uttalande från Vita Huset.
Isaksson själv vill inte kommentera med hänvisning till sin artistiska integritet.

Kommentarer
Postat av: Read me. Watch me. Be me.

Hi hi!

2008-10-08 @ 12:43:05
URL: http://readmewatchmebeme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0