SOM JAG VORE DUM UNGEFÄR



Jag har mött killar som jag alltid kommer minnas
Det finns dom jag har glömt
Jag har mött killar som normalt inte borde finnas
Och det är dom jag har gömt
Men du får inte se på mig så där
Som jag var dum ungefär

Om du inte tror mig
Om du inte tror på mig
Om du inte tror mig blir det vår sista dans
Om du inte tror mig
Om du inte tror på mig
Om du inte tror mig ger du oss ingen chans

Jo, Paula Åkesdotter-Jarl.
Vi tror på dig. Vi tror att någon gav dig en specialskriven text till Melodifestivalen 1995.
Vi tror också att du levt ett rikt liv där du mött många olika typer av människor och just därför brände orden så starkt mot trumhinnan när du levererade texten på scen i Malmö Musikteater.
Normalt sett borde vissa inte kunna finnas. De är för bra för att vara sanna. Människor som lyckas förvandla allting de tar i till guld. Som Percy Nilsson.
Han är för bra för att vara sann.

På samma sätt tror vi att du blev besviken den där kvällen, då du så snöpligt snuvades på bronspengen av den rutinerade primadonnan och allkonstnären Jessica G Pilnäs. En märkbart versatil artist, ständigt redo att likt en kameleont byta skepnad och förbrylla sin publik. Ena stunden femme fatale, strax därefter enfant terrible, för att slutligen hänge sig åt haricots-verts.
Istället hamnade du på fjärdeplatsen med din illistiga förmaning Om du inte tror mig.
Det förtäckta hotet (om du inte tror mig ger du oss ingen chans) som avslutar refrängen, gör åhöraren dessutom fullständigt perplex. Den här tjejen menar allvar. Hon har levt, hon har sett, hon kan dra egna slutsatser och framförallt - hon vet när det är dags att sätta ner foten.
En nog så viktig egenskap om man skall stå på en schlagerscen.

PS!
Paula Åkesdotter-Jarl bör ej förväxlas med den norskättade dragshowartisten Pula Birgersdotter-Jarl.

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Ena stunden femme fatale, strax därefter enfant terrible, för att slutligen hänge sig åt haricots-verts."



Perfekt hantering av humorns klassiska trestegsraket. Lysande.

2009-02-11 @ 20:49:37
Postat av: Tesstamente

Ville bara tala om att jag kör en liten Valentine-tävling för att tacka för uppmuntrande ord och skratt, och du borde definitivt vara med!

2009-02-13 @ 20:18:20
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Rimbloggen

Anonym: Tack.

Tess: Jag gissade på Benny Hill, men det var säkert fel.

2009-02-15 @ 23:15:19
URL: http://rimbloggen.webblogg.se/
Postat av: Paula Åkesdotter Jarl (numera Pearl)

Haha! Så roligt att bli kommenterad pga låten jag gjorde i Melodifestivalen för ganska många år sen...! ler brett Alltid roar det någon! Mej ialla fall! Tack! Mvh, Pearl (PÅJ)

2009-04-30 @ 22:53:33
URL: http://www.pearl.nu
Postat av: Rimbloggen

Paula: Tack för att du hittat hit och bjuder på dig själv i din kommentar. Tyvärr svarar jag lite sent (typ tre månader) men återigen; alltid kul när artister läser Rimbloggen.

2009-07-19 @ 23:44:48
URL: http://rimbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0