NÅGOT ATT HÅLLA I HANDEN



Frusna illusioner
Jag ser dig som du var
Och alla vackra toner, du spelade för bra
Du spinner vackra vävar, av silkeslena ord
Men var finns de ord som strävar, som väger tungt som moder jord
Jag är trött på alla vackra illusioner

Ge mig nåt att hålla i
Ge mig jord så jag kan stå
Låt mig slippa vackra fraser
Låt mig slippa vägda ord
Ge mig nåt att hålla i när stormen går

Det ryktas att sångerskan Catrin Olsson efter att hon deltog i Melodifestivalen 1989 med sin prosaiska hitlåt När stormen går bl.a har fått hålla följande saker i sin hand:
En blankett från Försäkringskassan, en diskborste inhandlad på ICA Kvantum, en karaokemikrofon på Viking Lines båt Cinderella, ett ölglas som Tommy Nilsson druckit ur, en beige strukturtapet från Flügger Färg, kopplet till en kastrerad hankatt vid namn Errol och tjugo meter tyg att använda som dekor i Smätterängsskolans vårsoaré 1991.

Oklart dock om dessa saker hjälpt emot stormen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0