MED FINGRET I ETT JÄRNRÖR

image54
Jag kan inte laga mat
Jag kan inte tänka klart
Jag kan inte sova som jag ska
Jag kan inte köra bil
Jag kan inte dricka fil

och yoghurt det vill jag inte ha

Så vad skall jag ta mig till när jag inte får göra som jag vill
Jag är fast i ett handikapp och jag önskar att jag slapp
leva som jag gör idag

För jag har fingret i ett järnrör
jag har fingret i ett järnrör
jag har fingret i ett järnrör förstås och jag kan inte komma loss

Hörde ett bra program på P1 ikväll. Ett gäng filosofer och religionshistoriker satt en hel timme och teoretiserade kring begreppet meningslöshet.
Helt uppenbart hade dessa män via ett sorgesamt föbiseeende missat eller möjligen helt valt att negligera denna text framförd av den dynamiska sekelskiftesduon Hjalle & Heavy.

För er som eventuellt undrar hur killarna hamnade i denna belägenhet ges svaret lite längre ner i texten. Sångaren...eh...sångare och sångare...den som bär fram texten snarare, fastnade enligt egen utsago med fingret i ett järnrör pga "en pinsam situation på en brandstation".

Killen befann sig där eftersom hans en gång så sägenomspunna talang helt gått upp i rök.

PS! Eventuella brev adresseras till Hjalmar Östman och Jonas Stentäpp. Vet ej om deras fanclub fortfarande är verksam DS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0