VISA KÄNSLOR OCH FÖRSTÅÅÅÅÅ

Jag har nästan lärt mig rollen
visa känslor och förstååååååå
och jag kan nästan le naturliiiiiiiiigt
med min ursäkt att få gååå
och jag hittar själv till dörren
den slår igen, jag andas uuuuuuuuuut
glad att ingen ber mig stannaaaaaaaa
och hoppas på att spelet snart tar sluuuuut
- - -
Dagen efter kvällen innan
har alltid samma eftersmaaaaaaaaak
när man står i morgonregnet
och längtar efter att få komma under tak

Genom en högst otrevlig serendipitet råkade jag komma över detta jönsiga alster. Det är mjukt och gulligt som en penangesisk knähund, samtidigt ryms det så många hårda kanter i denna text att man som lyssnare får ta på sig både vuxenblöja och armbågsskydd för att överhuvudtaget klara sig helskinnad.
Upphovsmannen - den i landet så berömde och omskrivne Kjell Hansson - framförde själv sitt samhällsfientliga bidrag till 1979 års Melodifestival.
Låten hette Mer än bara över natten.
Mycket riktigt höll sig Kjell Hanssons kändisskap också ända till klockan 05.32 på morgonen, dagen efter tv-sändningen.

Kommentarer
Postat av: Vita

Hej

Har du hört en låt som handlar om en man som lagar moussaka åt sin käresta, han sjunger receptet

2011-11-06 @ 00:08:03
URL: //http://vitabrevis.bloggagratis.se/
Postat av: Rimbloggen

Hej Vita.

Nej. Den känner jag inte till. Du får gärna länka...

2011-11-06 @ 00:55:18
URL: http://rimbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0