TÄNKER PÅ DIG

 
Jag har cyklat hundratals kilometer 
i en väldigt svårartad terräng
styrketränat med en massa atleter
sprungit maran med mitt gamla gäng 
Jag har gått på yoga
prövat friidrott
har inte förmågan att nånsin kunna glömma bort
Tänker på dig, hur mycket jag dig saknar 
tänker på dig, var gång jag går till sängs 
tänker på dig, direkt när jag vaknar 
kan inte nej...sluta tänka på dig 
 
Häromdagen fick jag en oförmedlad lust att sätta mig vid en närmast utrangerad dator och googla lite. 
Döm om min förvåning då jag i Googles näpna lilla sökruta skrev in "föredetting" och en länk till Magnus Ugglas låt Tänker på dig kom upp. 
Samma resultat fick jag om jag i sökrutan skrev in saker som "välkommen till ålderdomshemmet", "prostatapunk", "tandlöshet",  "uddlösa texter" samt "totalt jävla meningslöst". 
Enda slutsatsen man kan dra av detta är väl Uggla haft sin tid.
Närmare bestämt nittonhundrasjuttiosju. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jonas Paro

Är detta verkligen mannen bakom den kanske bästa svenska textraden någonsin; "Åh, Jerka var den som var först hem med en biff, han é bra"?

Handlar låten om att han försöker glömma kärleken, med hjälp av att idrotta? Knepigt.

2012-09-15 @ 23:18:53
URL: http://sexnolltva.blogg.se
Postat av: J

När jag var liten trodde jag "Folkhemmet" betydde "Ålderdomshem".

2013-05-07 @ 20:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0