VENUS BUTTERFLY



Att leva ett liv som kvinna idag
kan vara ganska hårt
För kärlekspartiklar som bestämmer min väg
har det jättesvårt
Man drömmer att lyckas, ger allt det ska ske
Att kroppen ska vakna på nytt
Nu hoppas jag på kärlekens nya idé
Som för andra så mycket betytt

Nu vet jag vad jag söker
Längtar att få pröva Venus Butterfly (Venus Butterfly)
Att kunna explodera
känna kroppen vibrera, Venus Butterfly (Venus Butterfly)
Om du finns någonstans så finner jag dig

Marknaden för sexleksaker har de senaste decennierna fullständigt exploderat. Inte minst för kvinnor som numera har ett stort utbud att botanisera bland.
Från den allra enklaste trädildo till exotiska oljor, glänsande pärlor, smattrande lampor, knottriga kedjor, uppblåsbara kaniner, böjliga cykelställ och tegelstenar i latex mm mm.

Den förbjudna frukt som de stimmiga tjejerna i det postmodernistiska schlagerkollektivet Angel sjöng om i Melodifestivalen 1992, tycks vara någon slags vibrator utformad likt en fjäril.
Låter ändå ganska oskyldigt och familjeunderhållningstillvänt. Icke desto mindre är texten partikuljärt avvikande från den allmänt vedertagna uppfattningen om vilka ämnen som bör avhandlas i en svensk schlagertext.

Självbefläckelse hör rimligen sällan hit, även om det genom historien faktiskt passerat en del bidrag på just detta tema.
Jag tänker exempelvis på låtar som Bang en boomerang, Bra vibrationer, E de det här du kallar kärlek?
, Driver dagg, faller regn och Ge mig en kaka till kaffet.
Bland många andra.

Få låtar har dock haft samma rättframma lyrik och samma avslappnade attityd till ämnet.
Man undrar ju så här efteråt; hur gick det för tjejerna i Angel?
Jo, de kom på en hedrande sjätteplats.

>>>>>>Relaterade rim: Sommaren i city 1990

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0