BO DIDDLEY-DI, BO DIDDLEY-DO



Bo diddley di, bo diddley do, det händer väl ibland
att jag tar fram gitarren och får till ett rockigt sound
Det är samma sköna känsla som att vinna
eller vila blicken på en vacker kvinna
Bo diddley di, bo diddley do, det är en sorts magi
när ton som läggs till ton helt plötsligt blir en melodi
Vilken känsla när publiken börjar gunga
Jag ska aldrig sluta sjunga för musiken är mitt liv

Det här är en av mina absoluta favorittexter, Arvingarnas Bo Diddley från Melodifestivalen 1995.
Den har allt.
Utom trovärdighet.
Eller jo förresten. Det skulle vara det där förtäckta hotet som Casper (det vänliga lilla spöket) kommer med på slutet.
Det om att han aldrig tänker sluta sjunga.
Det känns ganska trovärdigt.

>>>>>>>>>>>>Relaterade rim: Eloise

>>>>>>>>>>>>Relaterade rim: Det lyser en stjärna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0