FRÅN KANTINERNAS TEQUILARUS

Jag klev på en Greyhoundbuss mot flygplatsen
I bruset från en radio lovade de en dag med både vind och regn 
Kaktusar och berg så långt som ögat ser 
Det är många miles tills jag får se min blomma igen 
Jag far från Waco, den långa vägen hem från Mexico 
över Atlanten ut i månens ljus 
bort från kantinernas tequilarus 
fjorton timmar back to Skåneland 
där väntar hon som har mitt efternamn 
Hon är glimten i min ögonvrå...jag far från Waco 
Stannar vid ett litet Truck Stop, Coke and candy-bar 
Köpte en glass för de sista cash som jag hade kvar.... 

Det blir i det närmaste parodiskt att återigen försöka beskriva den säregna fascination som det skånska dansbandet Lasse Stefanz hyser för den gigantiska, amerikanska kontinenten.
Som här i låten Jag far från Waco. 
Hemvant rör de sig nämligem utmed Route 66 och verkar ha Nashville som sitt andra hem.
 
När Olle Jönsson - den vulkaniskt tongivande sångaren i bandet - vaknar efter en god natts sömn, lär han enligt rykten säga: -Good Morning to ya! 
Skriver han en inköpslista står det troligen saker som: Fluff, Peanut butter och Dr Pepper
Lasse Stefanz lever helt enkelt ut den amerikanska drömmen och de gör det utan att skämmas. Att de dessutom gör det sittande i en grällt färgad turnébuss på väg mot dansbanan i Täfteå, gör det bara så mycket större och ärligare.
 
Lasse Stefanz liv är en ständigt pågående roadmovie med den skillnaden att de istället för kaktusar och berg får se tonåringar i skinnväst som moonar från baksidan av en raggarcabriolet i Motala.
Istället för kantinernas tequilarus påminns de om det trivsamma ljudet av en spottloska som skjuts ur munnen på  en grovarbetare i Älvkarleby efter att han just kissat färdigt framför ett träd och nu skall dra upp byxorna. 
Där man i Amerika stannar till vid en "Truck Stop, Coke and Candy bar" gör Lasse Stefanz turnébuss ett opåkallat stopp vid ICA Kvantum i Limhamn.
Kanske kurrar det i magen och Olle Jönsson stiger ur, går in i butiken, drar fram sina cash och köper en glass. 
 
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Relaterade rim: Lasse Stefanz Oklahoma
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Relaterade rim: Lasse Stefanz Cuba Libre
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Relaterade rim: Lasse Stefanz I ett fotoalbum 
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Relaterade rim: Lasse Stefanz Peppelinos Restaurang

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0