EFTER ETT LÅNGT LIV: EN KOPP I EN BERSÅ

image6
Det var en varm, het sommar
då vi möttes du och jag.
Vi satt och prata' hela nätter
vi förstod varann så bra.

Och från den allra första stunden
ja, jag visste redan då
att vägen till ditt hjärta
var vägen jag skulle gå.

Jag vill dela alla dagar
alla månader och år.
Jag vill följa dina vägar
och gå i dina spår.

Och när vi når vårt slut på vägen
och vi är gamla båda två.
Då ska vi sitta ner och minnas...över en kopp i vår berså.

Ett av rimbloggens verkliga favoritband; Lasse Stefanz, lyckas med denna text (skriven av Thomas G:son, schlagertrollet från Skövde) skapa en pendang till sin lite mer kända kioskvältare; De sista ljuva åren.  Faktum är att man kan sjunga denna text till De sista ljuva åren-melodin utan att någon hör skillnaden...

Temat är det samma. Okej. Vi har det bra nu, framtiden är oviss men vi kan ju alltid drömma.
Låt oss leva ett långt liv i kärlek till varandra. Vägen till ditt hjärta var vägen jag skulle gå.

Och när vägen tar slut. För det gör alla vägar. Vad väntar då? Jo. En berså....(vem fan har bersåer nuförtiden?, förresten...)
Och där i bersån står målet för den mödosamma resan. Två koppar. Innehåll oklart. Förmodligen smör.

Kommentarer
Postat av: Ozjeppe

Förutom pekoraltextenen, kolla det unika tidsdokumentsbeviset: detta var innan alla danzband började ztava zina namn med z! Undrar bara varför de klistrat barnansikten på kropparna...

2008-02-19 @ 12:07:57
URL: http://ozjeppe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0