DU GÖR MIG HET - GLÖM VÅR PLANET

image35
Jag får för mig
Du förstör mig
Om du rör mig
natt efter natt

Om jag drömmer
Om du glömmer
Du får för dig
Leka tafatt
'''
Du förför mig
Jag förgör dig
Om du rör mig
natt efter natt
Om jag vaknar
Ser din saknad
Du förför mig
eller ditt skratt

Du gör mig het
Så glöm vår planet
Se på din mun
Den gör mig stum
Om du rör mig
Jag förgör dig
Du förför mig
i min fantasi

Låt oss förflyttas. Till en annan tid. Till ett annat rum.

Rummet badade i rosa, lila och marinblått. Stora vita, spröjsade fönster stod smått på glänt. Det var kväll och genom fönstret drog en behaglig bris, utanför syntes den benvita månen vandra sin tysta ban. Trädkronorna utanför fönstret vajade något men uppenbarligen var kvällen bara måttligt kylslagen.

I centrum av rummet stod en vit dubbelsäng. I den satt en välsminkad och rosaklädd Git Persson och trånade. Hon sjöng sin sång medan hon inte särskilt sedesamt smekte en stackars leksakselefant och över sängens aprikosfärgade sidenlakan med sina späda händer. De rödmålade naglarna pressade sig stundtals ner i sängkläderna så att lakanen blev ännu mer veckade och rufsiga.

Git Perssons blöta ögon sökte sig mot kameran, eller möjligen åt något annat håll. Blicken letade, synen famlade sig omkring. Skulle han komma? Skulle den man som så till den milda grad lyckades förgöra henne i samma stund som förförelsen inleddes...skulle han dyka upp denna månbleka kväll?

Jo. Visst skulle han det, han var lika förutsägbar som alltid. Titta! Där kom han ju.

Jan Guillou. I smoking och ypperligt välkammad. Hans sneda blick, majestätiska axlar som avslutas med de sedvanliga, diminutiva underarmarna. Och så då presenten till Git. En liten vän gåva, ett ömhetsbevis. Vampyrtänder från Buttericks!

Mellan Jans spetsiga, blanka framtänder skymtar betraktaren av Melodifestival-videon (1986) en stor skådespelartalang. Och med den skrider Jan, förföraren, till verket. Ännu en kväll.

Det är dock lite oklart huruvida Guillou får in någonting om Palestina i det hela men är det någon som lyckas med det är det Vampyr-Janne.
Git Persson överlevde och sjunger nu fågelsånger med Curt-Haagers.

Kommentarer
Postat av: Poppa

Det mest fantastiska är att du lyssnar på låtarna överhuvudtaget...:-)
Fler spännande böjelser?

2008-01-15 @ 15:36:11
Postat av: Anonym

Nej, Curt Haagers finns inte mer. Git Persson sjunger med Fernandoz.

2008-11-30 @ 02:33:47
Postat av: Rimbloggen

Anonym: Tack. Fernandoz. Det skall jag aldrig glömma.

2008-11-30 @ 20:41:15
URL: http://rimbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0