DRÄNGARNA I FYLLECELL



Pelle, jag, Korken, Runes bror
Vi fick inte komma in, vi hade träskor
Jag hade visst plankat in precis bredvid en vakt
Jag flög med huvet före ut
De sa jag hade sagt
”Tror du jag är rädd för dig bara för du har skägg?
Jag kommer klättra in igen, uppför bajamajans vägg”

Jag tänkte inte gå hem ensam i kväll
Jag tänkte hitta nån, ta in på hotell
Dricka bag-in-box, äta revbensspjäll
Men nu sitter jag i fyllecell...

Rimbloggen har sagt det förut och nu säger vi det igen:
var noga med att INTE skriva din låttext efter att du inmundigat
alkoholhaltiga drycker.
Dock ett litet plus för valet av miljö. Tror inte att någon har sjungit
om Bajamajor sedan Carl-Anton skrev ett nödigt kantat om utedass 1984.
Låten - som heter Fyllecell - är en sen sak av Partilles svar på
Travelling Wilburys
, nämligen Drängarna.
Plattan kom så sent som 2006 och heter Himlen kan vänta.
Troligen får vi också vänta ett tag på nästa Drängarna-skiva.
Om det nu finns någon Gud...

Kommentarer
Postat av: Petra

Hahaha..du är grym på att rimma :)

2008-06-15 @ 15:04:21
URL: http://petra79.blogg.se/
Postat av: Anonym

ett tips till den här bloggen är kjell höglund - gennesarets sjö. den rimmar inte, men texten är oslagbar!

2008-06-16 @ 15:59:59
Postat av: Mattias

Petra: Tack men det är förvisso inte jag som rimmar...skall vi kanske påpeka...



Angående Kjell Höglund tror jag att Rimbloggen är fel forum. Texten har ju litterära kvalitéer.

2008-06-16 @ 22:18:05
URL: http://rimbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0