JANSSONS FRESTELSE

image56
Kan du spola tillbaka
råka blinka så jag hann inte med
Bara fyra sekunder sen du kom
och jag är redan på knä

Jag var på väg att gå, jag hade redan jackan på
Du log mot mig, och sen minns jag inget mera

Vad var det som hände,
säg att du kände
Samma sak som jag gjorde
Säg att det inte var en dröm
 
Vad var det för vind som vände?
Är det sant, när du ser på mig, åh
Det som hände, händer om igen

Det som hände var den rutinerade och skamligt skäggige Jimmy Jansson.
Han står bakom denna sonatin.
Annars mest känd för sin förmåga att springa snabbt på scen iförd jeans.
Jooo...just det. En sak till.
Han har rönt enormt stor framgång som en äkta och eruptiv tolkare av Jaques Brel.
Hans världsvana Breltolkningar har väckt en magnifik uppmärksamhet i delar av Frankrike.
Gatan ligger några kilometer från Eiffeltornet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0