LASSE RIMMAR BRA (läses på engelska)

None

Hon säger: Jag är kär.
Jag svarar: Samma här.
Ni är så skön madame.
Jag knäpper upp där fram!
Ni har så härlig smak.
Jag knäpper upp där bak!
Jag tror jag älskar er.
Då åker kjolen ner!
Jag är en törstig karl.
Då åker skorna av.
Sen går min högra hand,
till hennes BH-band!
Bandet har resår,
dra ut så långt det går.
Så det blir en katapult,
när det dragits ut för fullt.
Jag skrattar HAHA!
Och sedan släpper jag!
Hörde ett hiskeligt tjut.
Genom fönstret far hon ut!
Jag ropar flyg och far!
Jag står med BH:n kvar.
Så har jag fått det som jag vill.
JAG HAR FÅTT EN BH TILL!

Tänka sig att den folkhemske gammeltantskittlaren Lars Berghagen en gång i tiden var så här rak, frispåkig och frivol.
Texten uppvisar förutom en orgie i underkläder även en oerhört fin känsla för rytm, det blir liksom ett taktfast trummande i dessa fyraordsmeningar som i det närmaste påminner om när Bodil Malmsten tolkade Evert Taubes "Den kinesiska muren".
Prova själv att deklamera detta avsnitt och tänk dig rytmen av ett tåg som rullar in i en tunnel eller kanske det klapprande ljudet av italienska skor i en stor danslokal, utövande tango.

Sen går min högra hand,
till hennes BH-band!
Bandet har resår,
dra ut så långt det går.
Så det blir en katapult.
när det dragits ut för fullt

Det hela är svettigt, pulserande och något som sannskyldigt kittlar fantasin.
Man vill liksom brista ut i ett "Vad har du i fickan, Jan? Är det en jättebanan?"
Det är när man tänker på det nästan omöjligt att samme man som nedpräntade dessa rader till låten om Flirtige Kurt, rader så ångande av passion och lidelse, några år senare skulle dra på sig en blå filtkavaj och sjunga låtar om gamla bilar och små Teddybjörnar.

Som om gamle snuskhummern Serge Gainsburg helt skulle sadla om och börja sälja kontorsmaterial via internet.
Lasse! Berätta! Var någonstans på vägen tappade du din eldiga passion?
Pöbeln vill veta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0