TAR EN KVART ATT CYKLA TILL JOBBET



Min pappa kom från Kalmar en liten by utanför stan.
Han bodde nedanför berget innan dom byggde bron.
Sen flytta han till Gävle och skaffa oss ett radhus
med mysig källare

Och på vägen till jobbet gick han förbi alla villor
och tänkte hit ska vi flytta sen.
Men sen kom aldrig och så blev han 63
slutade jobba jag hade flyttat då.

Nu bor jag i en lägenhet och tittar efter större.
Det vore skönt att ha ett sovrum till.
Jag kan cykla till jobbet det tar bara en kvart
så man vill inte flytta för långt åt fel håll nu.

Någon här inne lider av allvarliga Eva Dahlgren-komplex.
Det kan vara Raymond.
Eller kanske Maria.
Det var hennes pappa det handlade om 2004.
Han som kom från Kalmar. Flyttade till Gävle. Skaffade en mysig källare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0