JAG VILL SE PÅ TV1000!


Foto: chinox.se

En gång i tiden jag bodde stort
med fru och barn i hus
Kärringen var vriden som den
allra värsta fiol

Jag flyttade till en etta
Tog TV:n och försvann
Har aldrig ångrat detta
Jag är en lycklig man

Jag vill se på TV1000
Sex på egen hand gör susen
Jag behöver ingen kvinna
Någon elak härskarinna

Jag vill se på TV1000
Slipper spotta ut snusen
Jag behöver ingen fjälla som skall
gå här och gnälla


Andreas Selg
heter mannen som suttit på sin kammare och knåpat ihop ovanstående rader.
På kvällarna spelar han i det skånska dansbandet Chinox. På nätterna tittar han på TV1000.

Att flitig masturbation skulle orsaka hårväxt i handflatan avfärdas av de flesta nutida bedömare inom den så kallade läkarexpertisen.
Däremot kan det olyckliga ske, att man helt tappar sinnet för vilka ord som rimmar med varandra, en fatal åkomma om man har dansbandsmusik som profession.
Det är därför som upphovsmannen får för sig att hus rimmar med fiol.
Detta är givetvis helt barockt. Hur tänkte han?
Dessutom kan man fråga sig: Varför just fiol och inte skinnflöjt?
Det hade så att säga legat närmare till hands.

Som det heter i det klassiska, svenska ordspråket:
Själv är bäste drägg.
Förlåt. Jag menar dräng.

>>>>>>>>>>>>>Relaterade rim: Esex: Jag vill ha brudar med kjorta tajta kjolar

Kommentarer
Postat av: Pelle

En liten rättelse:



En gång i tiden, jag bodde stort med fru

och barn i hus

Ja kärringen var vriden,

som det allra värsta VIRUS



INTE FIOL!









2009-01-08 @ 17:39:59
Postat av: Rimbloggen

Hej Pelle och tack för din rättelse.

Vet dock inte vad detta förändrar egentligen.

Visserligen rimmar virus med hus (om än lite snävt) men efter att jag hört honom sjunga rimmet skall det mycket till att få det till "virus" och då är jag ändå född i Skåne. Men visst..du har säkert rätt.

Det kan vara så att han lagt på så mycket Elvis-darr i rösten att jag missat de fina nyanserna.

För mig låter det "feoaoallll".

Dock finner jag ett virus sammansättningsmässigt vara aningen mer vridet än vad en fiol förmår, varpå jag nödgas godkänna din förklaring. Du som undrar vad vi snackar om - lyssna själv på YouTube. Sök på TV1000.

2009-01-08 @ 22:15:07
URL: http://rimbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0