GUM GUM GIMMI GIMMI GUM GUM

Det var en liten kille som hade fått en spänn
Han sprang till en affär som hette Fisken
Å när han kommit dit och sett allt han kunde få
så tyckte han att valet var svårt
Han pekar på kartonger helt fyllda med choklad
och fråga sedan tanten bakom disken
Kostar såna mycket
räcker min slant?
räcker min slant?
räcker min slant?
Oj, det var för mycket
Då snälla tant, så vill jag ha....
tre stycken
gum, gum gimme gimme gum gum
gum, gum gimme gimme gey (gay?)
ra ta da hey
ra ta da ho
gumma gumma gum gimme gey....

Det allra bästa med den här Tonixlåten från 70-talet är att den funkar perfekt vid ett flertal olika tillfällen i livet.
Pojken i texten var exempelvis vid tillfället för inköpet av gum gimmi gey blott nio år gammal.

Han återkom några år senare varvid han styvnackat lät meddela sig medelst samma repetetiva harang gentemot kiosktanten.
Den gången var det dock helt andra gummin som efterfrågades.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0