DET KÄNNS SÅ SKÖNT NÄR DET RINNER NER PÅ HAKAN

 
Sitter på en bänk i parken nynnar på en enkel melodi -i i iiiii
dee deee dee du dedi dee
Jag har inget jobb, fick sparken när jag somnade vid min maskin
Jag skrattade förnöjt och sa: -Vad härligt! Nu slipper jag ditt stora, fula flin
Nu kan jag se på flickor hela dagen och glömma chefens fula, sura min 
Jag vill ha ännu mera glass
det känns så skönt när det rinner ner på hakan 
Jag vill bada lite till det känns så härligt mellan tårna just idag 
Jag vill ha ännu mera glass
det känns så skönt när det rinner ner på hakan 
Jag vill bada lite till det känns så härligt mellan tårna just idag 

 
När man hör den allt annat än vederhäftigt musikaliska inramningen till Arvingarnas Glasslåten, frestas man att tro att allting egentligen rör sig om en slags pastisch. 
Dock visar det sig mer handla om pistage, här.
Eller kanske romrussin, blåbär, vanilj, lakrits... 
Listan på goda smaker gällande glass kan göras hur lång som helst. 
Nästan lika lång som listan över smaklösa texter, framförda av Arvingarna.  
 
>>>>>>>>>>>>>>>Relaterade rim: Arvingarna: Bo Diddley 
>>>>>>>>>>>>>>>Relaterade rim: Arvingarna: Eloise 
>>>>>>>>>>>>>>>Relaterade rim: Arvingarna: Det lyser en stjärna 

Kommentarer
Postat av: Perra

Inte förrän jag ramlade in på din blogg har jag reflekterat speciellt mycket över låttexter. Musiken har varit viktigast och texterna har bara funnits där. Tänk att det har skrivits, och skrivs så många kalkoner. Fascinerande! Dessutom är ju dina analyser underbara!

2012-07-04 @ 21:55:24
URL: http://perrasmotornostalgi.blogspot.com
Postat av: Rimbloggen

Tack Perra för de fina orden.

2012-07-04 @ 21:59:09
URL: http://rimbloggen.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0