INLÄGG NUMMER 100!

Alla har rätt till ett taskigt rim.

Under den parollen drog jag igång denna blogg 2007.
Sedan dess har jag tidvis - stundtals mera frekvent - analyserat de allra mest frapperande exempel på textmässiga tillkortakommanden som hittills skapats i detta rike.
Med kärlek, lust och kraft har jag naglat mig fast framför datorn, letat i mitt bibliotek över uselhet och spankulerat runt med samma insidiösa text, ständigt bankande på repeat inne i skallen.

Det har varit en spännande och underhållande resa. Ibland har texterna kommit till mig likt flygande affärsmän smålulliga på Baileys, ibland har jag fått kämpa för att kunna skapa om så bara ett enda litet inlägg.

Men inlägg har det blivit. Hela 100 stycken visar det sig, ty du läser just nu det hundrade.
Tänkte bjuda dig på de åtta inlägg som jag personligen har funnit mest nöje i att skriva.
Här är de:

THORE SKOGMAN - RÖKT GÖK MED LÖK

NICK BORGEN - WORLD WIDE WEB

MAURO SCOCCO - NELLY

FORBES - BEATLES

VIKINGARNA - DJINGIS KAHN


LOA FALKMAN - SYMFONIN


VIKINGARNA - DEN STORA DAGEN


FREESTYLE - RIDER OMKRING



Vill innan jag avslutar detta hundrade inlägg be dig mejla synpunkter på vad jag kan göra för att förbättra Rimbloggen.
Det går självklart också bra att mejla in förslag till fler låtar innehållande dubiösa rim.
Adressen är: [email protected]
Besök gärna också denna huvudblogg; Nonsensakuten.

Tack för att du läser Rimbloggen.

Slutligen, en liten tankeväckande sak, framförd av Per-Erik Hallin (fortfarande mest känd som  den svenska  rösten till Kalle Anka) i Melodifestivalen 1984:

Labyrint
Det är så lätt att man går fel
Labyrint
Alldeles för mycket på spel
Labyrint
En massa gångar utan slut
Labyrint
Hur ska jag kunna hitta ut?

Testa att ta med dig ett garn-nystan, Per-Erik!


Kommentarer
Postat av: Howdy Sailor!

Varför har jag inte hittat den här bloggen tidigare? Här är de ju samlade, alla mina funderingar (plus flera till) om alla märkliga formuleringar.



Nu har jag ju inte hunnit titta på fler än din Best of-lista, men mitt favvorim är annars Per Gessles Fån telefon: "Kanske har du åkt på semester, ihop med nån gammal blåsorkester".



Jag minns att jag tyckte Forbes var skitbra och att jag undrade varför de inte vann internationellt. Jag var nio år då men det är knappast en godtagbar ursäkt.



Jag återkommer!

2008-10-05 @ 22:23:52
URL: http://howdysailor.blogspot.com
Postat av: rigg

Grattis till 100-jubileumet! Jag återkommer...

2008-10-06 @ 13:02:07
URL: http://ipren.blogspot.com
Postat av: Rimbloggen

Howdy Sailor: Kul att du hittat hit, välkommen. Gesslerimmet är ju klockrent. Semester - blåsorkester. Väldigt logiskt när man nu ser det på pränt.



Rigg: Tack tack...välkammad utter..

2008-10-06 @ 19:29:37
URL: http://rimbloggen.webblogg.se/
Postat av: Daniel

Jösses att trampa in på en blogg som fastnar för. Jösses vad trevlig. Å jösses vad schlager och rim det finns. Och håll med om att World wide web är sexigt härligt på nåt vis. Det bara stinker nittiotal och schlageryra,

tackar så hjärtligt för en trevlig läsning!

2008-10-06 @ 23:30:03
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Daniel

...åh nej du har med Nästa weekend från -88. Du e BÄST! ;)

2008-10-06 @ 23:32:10
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Rimbloggen

Daniel: Tack för de fina orden. Det verkar som att det länge funnits ett sug efter just Nästa Weekend, skönt att kunna bidra till en kollektiv förlösning på den fronten. Välkommen att läsa vidare i bloggen.

2008-10-07 @ 19:03:32
URL: http://rimbloggen.webblogg.se/
Postat av: Prudie

Grattis till 100 inlägg! Jag läser och fnissar och instämmer: Det finns roligare saker här i livet än Omega3 :-D

2008-10-08 @ 07:51:23
URL: http://pruddelutt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0